تبليغاتX
سیاست از نگاه من
بحث در مورد مسایل سیاسی و اقتصادی کشور
با سلام

1- بنده هنوز معتقدم "یک مخالف نظام" نمیتواند آزادانه در یکی از دانشگاههای ایران سخنرانی کند و "بوش" یک مثال است و این راهم میدانم که با توجه به بهره هوشی پایین "بوش" , خردورزان آمریکا اجازه چنین کاری به او نمیدهند ولی جای دور نرویم اجازه دهیم فرضا "سروش" یا "حجاریان" آزادانه در یک برنامه زنده تلوزیونی صحبت کنند با ذکر این نکته که نسبت به افراد یاد شده انتقادهایی هم وارد است اما مهم این است که با وجود قبول نداشتنشان , اجازه صحبت به آنها داده شود. امام صادق(ع) تنها امامی بودند که کمی از طرف حکومت وقت آزادی عمل داشتند و ایشان میدانیم که شاگردان بسیاری در علوم مختلف از جمله علم کلام تربیت کردند که کسی را یارای بحث با آنها نبود و من این اسلام و شیعه را قبول دارم که آزادانه مطرح شود و با منطق پاسخ گوید
2- نوع طرح سوالات این قسمت شما نشان از یکسو نگری دارد . ما در کشورمان نشان ملی آنها یعنی پرچمشان را آتش میزنیم , در مقابل این کار انگشت نگاری با اینکه مردود است اما جای تعجب ندارد. در مورد اتفاق هتل استقلال نظر شما را به مطبوعات و اخبار زمان ریاست جمهوری پیشین جلب میکنم واقعیت قابل انکار یا تحریف نیست
3- عزیز من, بحث در مورد احمدی نژاد یا خاتمی نیست مسئله نوع نگاه جامعه ما به طرز تفکر مخالف است که باید اصلاح شود و متاسفانه فرهنگ ملی ما در این زمینه دچار اشکال است که مخالف عقیده خود را دشمن میدانیم حال شاید او دوستی باشد که عیوب ما را میگوید همین.

در مورد اینکه ما ایرانیان تحمل نظرات مخالف را نداریم با شما موافقم.

در مورد آزادی بیان هم معتقدم که مردم ما هنوز جنبه و درک لازم برای این آزادی را پیدا نکرده اند.

در مقابل آتش زدن پرچم آنها اگر به تاریخ نگاه کنید آنها هواپیمای مسافربری ما را منهدم کردند.و بسیار حوادث دیگر که هر دو طرف برای هم ایجاد کردند.من فکر نکنم این پرچم آتش زدن ربطی به این کار داشته باشد.

در ضمن من مایلم ادامه این بحث را جای دیگری پیگیری کنیم.چون نمیشود این وبلاگ را تبدیل به مناظره بین من و شما بکنم.

+ نوشته شده در  یکشنبه پانزدهم مهر 1386ساعت 13:38  توسط رضا  | 

با سلام

1- زمانی که من آن "پست" را نوشتم هنوز دانشگاه فردوسی دعوت نکرده بود
2- اگر بوش آمد و آزادانه توانست صحبت کند جواب شما مثبت است
3- چند وقت پیش با چند جهانگرد آمریکایی در هتل استقلال چه برخوردی شد فقط به جرم آمریکایی بودنشان؟
4- تنها اجازه دهند یکنفر از دانشجویان دفتر تحکیم وحدت آزادانه از احمدی نژاد سوال کند و به طور زنده از تلوزیون پخش شود آنگاه من حرفهایم در مورد آزادی بیان را پس میگیرم

۱-پس چرا متن را اصلاح نکردید؟؟؟؟

۲-حالا اینکه جرئت نکرد بیاید و جواب رد داد دیگر به ما چه مربوط است؟؟؟؟به ما چه که نمیتواند مانند احمدی نژاد در مشور مخالف سخنرانی کند؟؟؟؟

۳-الف)آیا شما از برخورد نامناسب با ایرانیان در آمریکا یا مسافران هم خبری دارید؟؟؟

ب)آیا این کار را احمدی نژاد انجام داده؟؟؟؟

ج)مدرک متعبر شما و افرادی که این برخورد احتمالی را انجام دادند را مشخص نکردید.

د)از کجا معلوم فرد آمریکایی کاری انجام نداده که باعث ایجاد برخورد شود؟؟؟؟

ه)شاید فرد برخورد کننده همینجوری به خاطر خصومتی که خودش با امریکا دارد برخورد انجام داده.

و)من میتونم همینطور ادامه بدم ولی توی کافی نت نمیشه.

۴-آیا تا به حاال کسی آزادانه از آقای خاتمی در تلویزیون سوالی پرسیده است؟؟

آیا شکایات روحانیون و فیلمهای مورد ادعای آنان منبی بر دست دادن آقای خاتمی با زنان در آن طرف آب از تلویزیون پخش شد؟

آیا این افرادی که شما میگویید همان ها نیستند که در سخنرانی احمدی نژاد در دانشگاه امیر کبیر عکس او را آتش زدند؟؟؟

آیا تا به حال پیشنهادی مبنی بر این کار به احمدی نژاد داده شده؟؟در وقتی که وی مشغله کاری نداشته باشد؟؟

آیا.............(به همان علت در کافی نت بودن ادامه نمیدهم.)

سلام رضا جون

تو وبلاگ الهم عزیزم با شما آشنا شدم ممنونم از انتقادی که کردی گل من

چشم از این به بعد بیشتر حواسمو به این معطوف میکنم که غلط املائی نداشته

باشم تا به خود متنی که دارم مینویسم اون وقت حتما" یه دوست دیگه از اون ایراد

میگیره اما باز بهتره که آدم چرند بنویسه تا غلط املائی یا نگارشی داشته باشه مثل

این کلمه که من از تو پست شما کپی کردم (توی کی) که احتمالا" منظورتون ( تو

یکی ) بوده . سخت نگیر دوست من . واسه رفع کوتی بود


سلام.

من منظورم این بود که وفتی شما به جای ق مینویسید غ صرف نظر از محتوای مطلب خود این غلطها باعث کم شدن بار معنایی مطلب و اطمینان خواننده به آن میشود و فکر میکند این را یک بچه دبستانی نوشته یا از این ایرانیان مقیم خارج و احتمالا ساکن قسمتهای اشغالی فلسطین نوشته.(چون به گمانم مطلب در مورد فلسطین بود.اگر اشتباه میکنم ببخشید.)

به هر حال من که یادم نیست مطلب شما چه بود ولی اگر این غلطهای املایی را کم کنید بسیار بهتر است.


ببین از این که اون کامنت محبت امیز رو گذاشتی ممنون بگوما توی این 2 سال 120 میلیارد دلار در امد داشتیم این محمود سقراط شما چی کار کرد راستی در مورد دانشگاه کلمبیا هم باید بگم حق با شماست معلوم بود از ریس جهورت چه استقبالی شده اون خاتمی بدبخت اگر کار نکرده باشه حداقل توی یه دانشگاه خارجکی لقب دیکتاتور احمق کوچلو بهش ندادن واقعا زشته احمدی نژاد دیکتاتور کوچلو نیست واقعا بزرگه چون اگر کوچیک نبود مخالفانش رو به بهونه امنیت اجتماعی حلق اویز نمی کرد
جسدی بر طناب، پرچم دولت فاشیست است. دولتی بی لیاقت که صدها تن را قربانی می کند تا پشت پشته کشته ها بی لیاقتی و نادانی و بی کفایتی اش را نهان کند. می کشد تا مردمان را بترساند تا سووال نکنند و نخواهند آنچه حق شان است. آنچه در این میان نابود می شود، روح ملتی است که با چشمی گشاده، لرزش بیجان شدن آدمیان را بر طناب می بیند.
یا حق

چی کار نکرد؟؟؟

قسمت زیادی که مثل دوران قبل صرف خرید بنزین میشود.بقیه هم با این همه طرحهای عمرانی در تمام کشور که با سفرهای استانی ساخته شد و دیگر هزینه ها تمام میشود.کاس سری به بودجه مملکت میزدید و همینجوری با شنیدن این عدد بزرک فکر نکنید که این همه پول کجا شد؟

در مورد آن لقب اگر تو چاله میدون به احمدی نژاد میگفتند حق با شما بود ولی وقتی توی یک دانشگاه جلوی افراد تحصیلکرده این لقب گفته شد بیشتر خود رئیس دانشگاه و خود دانشگاه را زیر سوال برد.و جواب آرام و منطقی احمدی نژاد در مقابل ان همه توهین بهترین تبلیغ برای وی و ایرانیان بود.

این دفعه هزارم طرح امنیت اجتماعی کار قوه قضاییه و پلیس که زیر نظر رهبری اداره میشود بوده است.

من نمیدانم چرا همه برای اعدامیها دل میسوزانند؟؟؟؟؟؟؟؟

یعنی من برای همه باید بگویم که امیدوارم ناموست دست همین افراد اعدامی به علت هتک حرمت بیافتد تا بدانی اعدام برای چیست؟؟؟؟؟؟

یا خانواده ات به علت اعتیاد والدین از هم بپاشد تا بدانی چرا حامل ۶کیلو هروئین را اعدام میکنند؟؟؟؟؟

در مورد دیگر حرفهای کلیشه ایت هم فکر کنم خوانندگان این وبلاگ به اندازه کافی درک داشته باشند تا آنها را با واقعیت جامعه مقایسه کنند.


سلام.شما را لينك كردم.در صورت تمايل،شما هم مرا لينك كنيد

شما هم لینک شدید.

+ نوشته شده در  یکشنبه پانزدهم مهر 1386ساعت 10:57  توسط رضا  | 

درسته که آقای احمدی «زاد اول دست به سفر های استانی زدند ولی آقای خاتمی هم در دوران 8 سال ریاست جمهوری همه جای ایران را رفتند بدون این همه سر و صدا و تبلیغات و بزرگ نمایی
و حال هم که به سفر می روند خودشان نمی روند بلکه از ایشان دعوت می شود همان طور که در کاشان از ایشان دعوت شد مجمع روحانیان مبارز و ائتلاف اصلاح طلبان ایشان را دعوت کردند و در ضمن ایشان در سفرهای خود هیچ وعده و وعیدی ندادند که بخواهند انجام ندهند و کسانی هم که به استقبال ایشان می آیند تماما کسانی هستند که به میل خود و با پای خود آمده اند
من خودم یک بسیجی هستم و وقتی که آقای احمدی نژاد به اصفهان آمد از طرف پایگاه بسیج به من زنگ زدند و گفتند که اگر من هم بروم به من ***30 ساعت*** کارکرد می دهند که اگر در این خط ها باشید می دانید 30 ساعت کم نیست
پس نتیجه می گیریم که هر که آمده برای این بوده که او را دوست داشته و دارد و خواهد داشت برای مثال خود من که از اصفهان مسیر 3 ساعتی را تا کاشان رفتم تا این عزیز را ببینم

سلام.

البته درست که آقای خاتمی هم به بیشتر مناطق ایران رفته اند ولی چون در یک استان به اندازه کل بودجه عمرانی ۱۰ سال قبل به آن استان بودجه عمرانی اختصاص نداده بودند کسی از سفرهایشان مطلع نشد.

در مورد بزرگ نمایی به نظر من کمی هم کوچک نمایی شده است.و کسی کل کارهای کارشناسی و زحمات دولت را به مردم منعکس نکرده است.البته چون کار خیلی بزرگ بوده است باز هم مردم با وجود عدم پرداخت زیاد متوجه کار بزرگ دولت شده اند.

در مورد وعده وعید منظورتان را متوجه نمی شوم همین حالا ۱۰۰٪ مصوبات دولت در استان من یعنی سیتان و بلوچستان اجرایی شده و بیشتر آنها تمام شده است.

این موضوعی که مطرح کرده اید ربطی به این دولت و آن دولت ندارد بلکه خود دستگاهها برای خود شیرینی دست به این کارها می زدند و هر مقام مهمی که وارد شهرشان می شود این کارها را می کنند و ربطی به این دولت ندارد.

چون شما ایشان را دوست داشتید نتیجه گرفتید که همه با انتخاب خودشان آمده اند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


ممنون ولی اگه قشنگن پس چرا ازشون استفاده نمیکنی؟؟

چون نمی شود که هر روز قالب عوض کنم.من سعی دارم هر ماه یک قالب عوض کنم.


در رابطه با نظر شما در مورد مطلب (من به احمدی نژاد رای ندادم ) وبلاگم :
درست .مگر این مطلب خود نوعی حمایت از احمدی نژاد و اطلاع رسانی نبود .منتها از افعال معکوس استفاده شده بود.
متشکرم از نظرتون.

من قبول دارم که مطلبتان یک نوع حمایت بود و اطلاع رسانی.شاید طرز نوشتن نظرم باعث ایجاد شبهه ای برای شما شده است.

به هر حال از سبک نوشتنتان خوشم آمد.خیلی نو و جذاب بود.


بهتون تبریک میگم. انشاالله در تمام مراحل زندگیت موفق باشی. یه 1سالی برای گفتن این حرفا زوده. زمانی می تونی یک وبلاگ سیاسی داشته باشی که دیدت در همه جهات گسترش پیدا کرده باشه. که این فقط با وارد شدن در اجتماع امکان پذیره.
ممنون از کامنتتون
سبز باشید

فکر کنم من یک سالی یک شما می گویید برای این حرفها زوده را پشت سر گذاشتم.. به عبارتی یک سال جلو هستم. و فکر کنم رفتن به دانشگاه نتواند روی عقاید من تاثیری بگذارد.چون من با فکر خودم ۱۸۰ درجه تغییر مسیر دادم.

 

+ نوشته شده در  پنجشنبه یازدهم مرداد 1386ساعت 9:55  توسط رضا  | 

سلام

حداقل بین وبلاگای عاشقانه وبلاگ تو که سیاسیه بهتره

ولی بهتر نیست در مورد سیستها بازتر فکرکنی ؟


فکرنمیکنم حتی 1 نفر هم موافق این دولت باشه

هیچ کاریش درست نیست و نمیدونم این حرفا چه جوری به ذهنت رسیده

شهرستانی ها تحت تاثیر شعارهای بدون عمل رییس جمهور محبوب !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! قرار میگیرن؟

ادمای سطحی نگر اینجورین

ببین نه طرح سهمیه بندی بنزین از رو عقل بو ده کما اینکه تو جلسه ی مجلس مقتصدها که 1 چیزی حالیشونه مخالفت کردن ولی نماینده ها و وزیرا که چند برابر مردو بنزین میگیرن گوش نکردن

هم طرح مبارزه با بدحجابی

اخه بگو ادم عاقل خشونت که نشد راه مقابله

انسان به طرف چیزی میره که منعش کرده باشن ایه قران هم هست

مطمئن باش با اینکار پارتیها و کارای مخفیانه ی جوونا بیشتر میشه

یه کم بیشتر فکرکن

سلام.

این حرف که حتی یک نفر هم موافق دولت پیدا نمیشه یک حرف کاملاً سیاه انگاری است.و فکر نکنم هیچ فرد روشن فکری این حرف را تأیید کند.

در ضمن من اولین حامی این دولت هستم.پس حداقل یک نفر پیدا شد.

در مورد هیچ کاریش درست نیست یک سیاه انگاری دیگر.من نمی دانم چرا مردم وقتی یک کار را بد می دانند آن را به تمامی کارها تعمیم می دهند.مثل اینکه فردی از خارج وارد کشور شود و اولین نفری که دید او را مسخره کند.آیا می توان نتیجه گرفت که تمامی ایرانیان آن فرد را مسخره می کنند؟؟؟؟

مگر بقیه کاندیدا ها شعار نمی دادند؟؟؟؟؟؟؟راستی این را بدان که بیشتر از آن شعارها حرفهای بی خودی مانند"اگر احمدی نژاد بیاد اسم سمند رو می کنه ذوالجلال یا از ورود گردشگران خارجی به کشور جلوگیری می کنه یا جلوی سرمایه گذادی خارجیها رو می گیره" در بین مردم می چرخید.

راستی نباید فقط به علت اینکه افرادی در شهرستانها زندگی می کنند آنها را ساده لوح دانست. و هر کس در تهران زندگی می کند را روشن فکر.

در مورد طرح سهمیه بندی نمی دانم از کجا می گویید که از روی عقل نبوده؟؟؟؟؟؟؟؟؟آیا مطالب من در این مورد را خواندید؟کاش دلایل این مخالفتها را نیز می فرمودید.

این دیگر شاهکار است. چون بیشتر از مردم بنزین می گیرند به حرفها گوش نکردند!!!!!!!!

درست که خشونت راه مقابله نیست.ولی مگر با تمام افراد با خشونت رفتار شده است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟و این را هم بگویم که باید یک جا برای مدتی مقابله کرد و جلوی جوانها سرعت گیر گذاشت.نمی شود آنها را همین گونه ول گذاشت که پس از مدتی ببینیم که از فرهنگ ایرانی چیزی باقی نمانده است.و این مقابله لازم است چون اگر چند سال دیگر بگذرد دیگر اینگونه هم نمی توان جلوی این کارها را گرفت.

درست که انسان به طرف چیزی می رود که منعش کرده باشند ولی به این دلیل که نمی شود دست روی دست گذاشت.چطور است اصلاً کاباره هم راه بیاندازیم و همه چیز در اختیار عده ای از جوانان قرار بدهیم.دادن آزادی فرایندی است که باید سالها طول بکشد تا مردم کم کم عادت کنند.همانطور که از ابتدای انقلاب تا کنون به تدریج آزادی هایی اده شده است.ولی یک دفعه در دوران آقای خاتمی به گمانم آزادی زیادی به جوانان داده شد.و همین آزادی یک جا و زیادی باعث بوجود آمدن ناهنجاریهای بسیار زیادی شد.اگر همین چیزی که از آن به عنوان آزادی نام می برند را بصورت کم کم وارد جامعه می کردند این مشکلات پیش نمی آمد.

درست. ولی مشکل از آن جایی است که از ابتدا که به جوانان آزادی بیش از حد دادیم باید فکر اینجا را هم می کردیم.ولی حالا که این فکرها را آن زمان نکردیم باید جورش را هم بکشیم. که همین مشکلات است.

این را هم بگوبم که من برای به اینجا رسیدن خیلی فکر کردم چون در اطرافم همه همینطور سیاه انگاری می کردند.و شاید در تمام آشنایان و دوستان من تنها فردی باشم که کمی بیشتر از بقال سر کوچه به مسائل فکر می کنم.

+ نوشته شده در  دوشنبه هشتم مرداد 1386ساعت 18:31  توسط رضا  | 

با سلام و ممنون از نظرات بسیار بلند دوستان.

آقا لهراسب من تقریبا با بیشتر نظرات شما موافقم.به نظر من در دوران آقای خاتمی یک دفعه آزادی زیادی به جوانان داده شد و کسی آنها را کنترل نکرد.و اکنون مجبوریم با آنها برخورد کنیم تا به حد متعادلی برسند.در صورتیکه اگر همان موقع خطوط قرمزی برای آنها تعریف می شد این اتفاقات نمی افتاد.

در مورد نظرات فرزانه خانم چون نظرات ایشان هم بلند است من تنها جواب هایم را قرار می دهم.

1-چه کسی به رهبر قداست بخشیده است؟

2-فکر کنم وجود مراجع تقلید و سؤال از آنان در مورد مسائل نو برای همین باشد.

3-به نظر من هنوز عقیده هفت آسمان درست است.اما نه به معنای ظاهری و هرگاه خواستم وبلاگی علمی بزنم در مورد نظرم توضیح می دهم.

4-کجای اسلام با برده داری موافق است؟مگر در اسلام نداریم که همه انسانها با هم برابرند؟آیا کارهای عمر مطابق دستورات اسلام بود؟؟

5-آیا اسلام موسیقی را کاملا حرام می داند؟و یا چون آن زمان موسیقی درستی وجود نداشت تمام آن موسیقی ها را حرام می دانست.

6-اسلام مجسمه ی کامل از انسان یا موجودات را حرام می داند و آن هم برای اینکه شاید بعدها مجسمه بزرگان دینی را بسازند و با آنها مثل بت رفتار کنند.(من کارشناس دینی نیستم ولی کاش قبل از بحث در اینجا آنها را با کارشناسان دینی چک می کردید.)و مانکنها هم کامل نیستند و تنها یک قسمت از بدن را دارا هستند.

7-کجای اسلام به تلویزیون و فیلم مخالف است؟؟؟؟؟؟مگر هر کار خطایی که طالبان به نام اسلام بکند نشان دهنده اسلام واقعی است؟؟؟؟؟؟

8-در این مورد باید بگویم شما اشتباه می کنید.در 1400 سال قبل و در عربستان به علت شزایط آب و هوایی دختران و پسران خیلی زودتر از حالا به بلوغ می رسیدند.و نمی توان گفت دختر 9 ساله آن زمان نابالغ بوده است.دلیلم هم آن است که حتی تا 200 سال قبل نیز پسران 15 یا 16 ساله فرماندهی ارتش را بر عهده می گرفتند.(در کتاب خواجه تاجدار این مطلب به کررات دیده می شود.)هم اکنون نیز به غیر از گروههای خیلی عقب مانده اسلامی و هندوها تقریبا کسی دختر 9 ساله را شوهر نمی دهد.

9-اینکه خلفا دین را هر طور خواستند تعبیر می کردند به اسلام ربطی ندارد.البته اسلام وقتی با این کار را درست می داند که بشود بین آنها توازن بر قرار کردو با همه یکسان رفتار شود.در ضمن در آن زمان که این رسم وجود داشته است تقریبا هیچ زنی مخالف این کار شوهر خود نبوده است.ولی اکنون که این مخالفت وجود دارد فکر نکنم کسی بتواند عادلانه رفتار کند و تمامی زنان را راضی نگه دارد پس از لحاظ دین هم با مشکل مواجه می شود(من مفسر دینی نیستم.)

10-دین این اجازه را به مجتهدین داده است که قوانین مورد نیاز جامعه را ایجاد کنند و فکر کنم حالا بیشتر طلاقها از سوی زنان صورت می گیرد.در مورد دیه هم چون اگر یک مرد بمیرد یک خانواده بی سرپرست می شود و در معرض انواع خطرها قرار می گیرد.ولی مردن زن با اینکه خانواده را از لحاظ عاطفی دچار مشکل می کند ولی اگر دیه ها برابر هم بود نمی شد این خلا عاطفی را جبران کرد.(من مفسر دین نیستم.)

11-فکر کنم این کار اگر اجرا شود جلوی بسیاری از فساد ها گرفته می شود.

12-به نظر من مصرف شراب خطرناک تر است.در ضمن در آن صورت باید قید بیشتر داروهای مسکن و آرام بخش و ضد درد برای بیماران پس از عمل را هم زد.

13-دنیای امروز حکم کسی که به 45 زن تجاوز کرده باشد را هم 40 سال زندان می داند.در ضمن بیشتر این کارها در حال ترک شدن وتبدیل به انواع دیگر مجازات ها هستند.

14-تا کافر را چه کسانی بدانیم.کافر کسی است که خدا را قبول نداشته باشد و یا برای او شریک قرار دهد و من تنها شیطان پرستان را اینگونه می بینم.و فکر نکنم کسی بخواهد با آنها رابطه داشته باشد.

15-مگر خداوند در قرآن نگفته است که ملاک برتری انسانها تقوا است؟کی گفته است که هر کس مسلمان است از تمامی غیر مسلمانان برتر است؟(راستی باید وضع مسلمان واقعی را از به ظاهر مسلمانان جدا دانست.)البته باید قوانین وضع شده برای زمانیکه اسلام در خطر بود را از قوانین دائم جدا دانست.و فکر کنم این قوانین حالا اجرا نشود.

16-چرا میشود ولی کسی آنها را مجبور به آن نکرده است.و آنها راحتترین کار را انجام می دهند.به جای واسطه بودن بین سرمایه و کار خود نقش کار را بر عهده می گیرند و دیگر کسی جز آنها نمی تواند کاری انجام دهد.

17-به نظر من اگر اکنون علمای دینی ما اینگونه هستند ریشه اش در مردم است که به جای تقاضاهای صحیح و سؤال در موارد جدید به دنبال مسائل ریز و بی اهمیت بوده اند وعلما نیز برای پاسخگویی به آنان به جای پراختن به اصل متوجه فرع شده اند.

18-من با حرف آخرتان به شت مخالفم.انسان عصر حاضر می تواند خود را با اسلام و دنیای جدید وفق بدهد.این تضاد به خاطر این است که می خواهیم زندگی به دور از دین و آزاد از تمام مسائل غرب را با اسلام وفق دهیم.آیا چنین کاری ممکن است؟

19-به نظر من مشکلات از خود مردم است نه از دین.اگر آنها از علمای دین بخواهند که در مورد این مسائل جدید نظر بدهند آیا باز هم علما سراغ مسائل فرعی می روند؟اگر علما به دنبال مسائل نو بروند و پاسخهایی پیدا کنند ولی کسی از آنها استفاده نکند این کار بیهوده نیست؟

سعی کنیم ابتدا خود را درست سپس از دیگران انتقاد کنیم.

این را بدانیم که وقتی با انگشت به کسی نشانه رفته اید و به او اشاره می کنید سه انگشت دیگر به شما اشاره می کنند و شما را نشانه رفته اند.امیدوارم منظورم را رسانده باشم.

راستی من در مورد مسائل دینی آگاهی زیادی ندارم و اینها را هم از شنیده ها و خوانده هایم گفتم.اگر حرف اشتباهی در آنها بود به خوبی خود ببخشید.

راستی این مطالب چه ربطی به موضوع وبلاگ داشت؟؟؟؟؟

+ نوشته شده در  جمعه پنجم مرداد 1386ساعت 20:45  توسط رضا  | 

دوست عزیز لطفا اطلاعات عمومی چه تاریخی چه هنری بیشتر کن بعد بیا جوابیه بزاز دوستان هم فکر تو هم همین گونه هستند

در مورد خوب بودن یا نبودن این نظر هم من حرفی ندارم.و چون از مسائل سیاسی بیش از مسائل تاریخی خوشم می آید در موردشان تحقیق نمی کنم.

لطفا تحقیق کن که اینجوری کم نیاری

دوست عزیز من نمی خواهم وارد این مسائل بشوم ولی کم آوردن این است که هر جا نتوانستی به مطلبی جواب بدهی بگذاری و رد بشوی و هر کجا هم که دیدی چیزی بلد نیستی یا در آن مورد نمی توانی نظری بدهی ولی یک جمله که بلدی روی آن مانور بدهی پیدا کردی اصل را ول می کنی و به فرع می چسبی.و آن فرع هم بیشتر مسائل تاریخی است که بحث در مورد آن طولانی می شود و میتوان با بی منطقی حرهای طرف مقابل را انکار کرد.

این روش جالبی نیست و در صورت ادامه من ترجیح می دهم که جواب شما را ندهم.

چون به جای کمک به بهتر شده وبلاگ حاشیه ها و کل کل ها را بیشتر می کند.و من را از هدفم دور می کند.

امیدوارم متوجه شده باشید.

چرا شما خودتان در وبلاگتان به نظرات اهمیت نمی دهید و به آنها جواب نمی دهید؟

درحالیکه من تا جائیکه یادم است منطقی نظر دادم.

+ نوشته شده در  پنجشنبه چهارم مرداد 1386ساعت 10:15  توسط رضا  | 

میگویند چادر یک لباس سنتی است : اگر چادر سنتی است پس لباس زنان زردشتی چیست .؟ لباس زنان ایل بختیاری چیست ؟ لباس زنان گیلانی چیست .؟ لباس زنان کردی چیست .؟ چادر نمی تواند سنتی باشد . بخاطر آنکه 90 درصد پارچه آن از خارج می آید . لباس سنتی در هر کشورکه باشد . پارچه آن را خود می بافند .از اینرو چادر یک لباس تحمیلی است .
باید پرسیدآیا لباس خود آقایان سنتی است . که از زنان می خواهند لباس سنتی بپوشند . این ابا و لباده و عمامه و نعلین سنتی است و واقعا ریشه ایرانی دارد ؟ مربوط به کدام دوره است که سنتی باشد ؟ اشکانیان یا ساسانیان ؟ این لباس مربوط به پیامبر هم نیست چراکه او لباس عربی داشته . پس این لباس اصلا ریشه ایرانی ندارد

سلام دوست عزیز.

در مورد چادر چه کسی لباس های محلی ایران را سنتی نمی داند؟؟

راستی این را هم بدانید که چادر تنها چادر مشکی که باید پارچه آن از چین وارد شود نیست.به چادرهای رنگی و حتی سیاه طرحدار هم چادر می گویند.

در مورد پارچه چادر سیاه هم متأسفانه باید بگویم مردم ما نمی دانم چرا وقتی رنگ سیاه مکروه است از آن استفاده می کنند؟ولی به تازگی تولید آزمایشی پارچه چادر در ایران شروع شده است.راستی وقتی می گویند چادر سنتی است منظور اصل آن و نه پارچه آن است.

راستی این را بدانید که لباس زنان بختیاری را نمی شود بر تن زنان بلوچ کرد.برای همین هیچکدام از این لباسها در کل کشور پوشیده نمی شوند و نمیتوان لباس سنتی کل کشور دانست.ولی چادر که در دربار شاهان وجود داشته است مسلماً بیشتر استفاده می شده است.

در مورد لباس روحانیون من منشأ دقیق آن را نمی دانم.تنها این را می دانم که برای اینکه نزد مردم احترام بسیار زیادی داشتند لباسشان با لباس مردم فرق می کرد تا شناخته شوند و مردم نسبت به آنان بی احترامی نکنند.در مورد خوب بودن یا نبودن این نظر هم من حرفی ندارم.و چون از مسائل سیاسی بیش از مسائل تاریخی خوشم می آید در موردشان تحقیق نمی کنم.

راستی این راه هم بدانید که منشأ اصلی کت و شلوار امروزی و حتی کروات، لباسهای درباریان ایرانی بوده است.

راست نمی دانم چرا شما نظرتان را در مورد کل بحث نگفتید و تنها به تیکه آخر آن گیر دادید؟


نظرات شما رو خوندم و خوشحال شدم...
در مورد کره شمالی سیاستهای دولتش باعث شده که این کشور منزوی و فقیر بشه وگرنه اونها هم مثل همسایه جنوبی شون در رفاه بودند
ولی لجبازی مقامات اون کشور باعث مرگ و قحطی در این شده چرا که یا باید با امریکا بود یا مقابل اون.
من منکر استفاده از انرژی هسته ای نیستم و حرفم اینه که نباید طوری رفتار کرد که دشمن تحریک بشه و بهونه دستش داد.
در ضمن به نظر من تعداد کسانی که بر اثر تحریم خواهند مرد بیش از کسانی خواهد بود که به خاطر کمبود برق می میرند.

سلام.

در مورد کره شمالی به نظر من سیاستهای دولتش باعث شده است که تمامیت ارضی کشورش مورد تجاوز قرار نگیرد چون اگر همین بهب اتمی را نداشت معلوم نبود که حالا اسم آن قسمت چه چیزی بود.

در مورد حرف یا با آمریکا یا علیه آن من نمی دانم این حرف را چگونه رئیس جمهوری که 50 تا مشاور سیاسی با خودش این طرف و آن طرف می برد گفته است.بسیار حرف نادرستی است.یهنی با این کار کشورهایی که باید به آنها حمله شود را مشخص می کند.

راستی این را بدانید که انرژی هسته ای تنها برای برق نیست.و برای درمان بیماریها تشخیص بیماریها نیز استفاده می شود.وشاید اثرات آن بیشتر از اثر وارد کردن دارو به کشور باشد.و باعث درمان مریضان بشود.

در مورد اینکه نباید بهانه دست دشمن داد من با شما موافقم ولی باید این را هم دانست که مطمعناً رئیس جمهور و اطرافیان او هم این را می دانند کشور در دوران آقای خاتمی همین سیاست را داشت.حتی اگر رئیس جمهو نمیدانست مشاوران وی یا حتی رهبر به او گوش زد می کردند.به نظر من مسئله مهمتر از این بوده که کشور مجبور شده بعضی از کارها را علنی کند.و منافع آن از مضرات آن بیشتر است.واین مطلب شاید چند سال بعد در خاطرات آقای احمدی نژاد منتشر شود.من تنها نظرم این است که غریها قصد منزوی کردن ایران را داشتند ولی حالا دیگر امکان چنین عملی وجود ندارد.در این مورد اگر اطلاعات جدیدی داشتم حتماً برای مطالعه شما قرار می دهم.

+ نوشته شده در  چهارشنبه سوم مرداد 1386ساعت 11:35  توسط رضا  | 

درود به شما، دوست گرامی کجا سیر می کنی تو؟ بد نیست به رقم بودجه نظامی آمریکا یه نیم نگاهی بندازی، 400 میلیارد دلار!!! می دونی یعنی چه؟ فراموش کردی سال 91 با عراق چی کار کرد؟ تمام فرودگاهها، پلها، تاسیسات زیربنایی در کمترین زمان ممکن نابود شد، چرا هواپیماهای عراقی به ایران و کشو.رهای اطراف رفتن؟ برای اینکه بعد از برخاستن از باند فرودگاه دیگه جایی برای فرود در خاک عراق نداشتن، آمریکا همه رو رده بود، به معنای واقعی کلمه آمریکا یه غوله، در ضمن در مورد موتور گازسوز باید بگم اگه چیز خوبی بود، هیچ موقع کشورهای اروپایی اونو نمی زاشتن برن دنبال سوختهای جایگزین، بد نیست یه نگاهی به دنیای اطرافت بکنی و توسعه موتورهای دیزلی رو ببینی از سوی دیگه، کار روی موتورهای گازسوز هیچ وقت ما رو از کار بر روی موتورهای بنزنی که تمام دنیا روی اون دارن کار می کنن باز نمی داره، بازم سر بزن.

سلام

فکر کنم شما به چند موضوع توجه نکرده اید.

در مورد بودجه نظامی حق دارید ولی بدانید این بودجه برای تمام نیا است.

از خلیج فارس گرفته تا سودان.این بودجه برای کشوری در بیشتر کشورهای دنیا پایگاه دارد زیاد هم زیاد نیست.

در ضمن تفاوت بسیار زیادی بین سربازان به طور کل مسلمان معتقد و سربازان غیر مسلمان وجود دارد.

در ضمن کشورهایی مثل امریکا و یا رژیم صهیونیستی تحمل تعداد زیادی تلفات را ندارند.

برای همین روزی 2 یا 3 کشته امریکایی در عراق کلی سر و صدا شده است.

راستی کاش نیم نگاهی هم به جنگ 33روزه میکردی.رژیم صهیونیستی پنجمین ارتش دنیا را دارد.ولی حزب الله یک گروه چریکی است.

یک چیز دیگه موقعیت استراتژیک ایران را هم فراموش کردی.ایران را نمیشود با هیچ کشور دیگری مقایسه کرد.این را چون ایرانی هستم نمیگویم بلکه اگر توجه کنی میبینی که ایران میتواند منافع بسیار زیاد آمریکا در منطقه را نابود کند.از تنگه هرمز هم چیزی نمی گویم.راستی از ایرانیان بسیارزیاد در دیگر کشورها هم صحبت نمی کنم.از نیروهای انتحاری ایران هم چیزی نمی گویم.از موشک با برد 2000 کیلومتر که تل آویو را هم در برد دارد چیز نمی گویم.از تعداد بسیار زیاد جوانانی هم که حاضرند برای این مملکت فدا شوند چیزی نمی گویم.از سیستمهای ضد هوایی تازه خریداری شده از روسیه هم چیزی نمی گویم.از وسعت ایران انواع آب و هواها تجربه هشت سال جنگ وضع دنیا با نفت بشکه ای 200 دلار هم چیزی نمی گویم.در آخر فقط بگوبم نتیحه هر جنگی علیه ایران اصلاً قابل پیش بینی نیست.و آمریکا فکر نکنم قصد تجربه پیدا کردن در این زمینه را داشته باشد.

در مورد موتور گازسوز باید بگویم اروپا مثل ایران روی منابع عظیم گاز قرار ندارد.همین چند وقت پیش که بلاروس صدور گاز و نفت روسیه به اروپا را قطع کرد و این کار ادامه پیدا می کرد در اروپا دیگر وسایل گازسوز کار نمی کردند.وآنها اصلاً چنین ریسکی نمی کنند که تمام ماشینها را گازسوز کنند بعد یک جنگ که در گرفت و لوله های انتقال گاز با خطر مواجه شد توی سرشان بزنند که حالا گاز از کجا پیدا کنیم.در ضمن ما چرا دنبال موتورهایی بگردیم که برای سوخت آنها هم با مشکل مواجه شویم؟همین حالا توی بنزین مانده ایم.در مورد موتور بنزینی هم نمیدانم منظور از تمام نیا کجاست؟ چند کشور می تواند موتور ماشن تولید کنند؟


راجع به انجام دادن کارها از طریق اینترنت ......من دانشجوی دانشگاه آزاد ساوه هستم...امسال ثبت نام ترم تابستونی رو به خاطر یک سری کارهای جانبی نتونستم برم...برای همین سری به جزوه هام زدم و اطلاعیه دانشگاه رو از لابه لای اون پیدا کردم مبنی بر این که میتوانید از طریق سایت دانشگاه ثبت نام کنید..من هم خوشحال اقدام کردم...دلمون خوش بود که سیستم شتاب بانکی داریم..ولی حواله 24 ساعت بعد هنوز واریز نشده بود...دلمون خوش بود ثبت نام اینترنتی هستش...اما وقتی واحدها ثبت نشد تماس گرفتم و کفتند که سایت هنوز راه اندازی نشده...من موندم و واحدهای ثبت نشده.........پس قبول کنید که هنوز نمی شه به اینترنت و این جور چیزها برای این کارها اطمینان کرد
در مورد بنزین هم ترجیح می دم هیچی نگم

سلام.قبول در ابتدای هر کاری مشکلاتی وجود دارد ولی همین حالا دانشگاه زاهدان از سیستم کاملا اینترنتی برای انتخاب رشته و دیدن نتایج اسفاده می کند.اگر قرار بود به خاطر مشکلان اولیه کسی دنبال چیزی نرود دیگر هیچ تکنولوژی جدیدی وارد کار نمی شد.همین آمریکا اولین بار که از سیستم رأی گیری الکترونیکی استفاده کرد کل آرای یک ایالت پرید.باید این مشکلات را دید و آنها را رفع کرد تا دیگر در آینده پیش نیایند.


سلام
کارت درسته
فکر باز وحقیقت جویی داری
مراقبش باش

منتظرتم
لینک شدی

یا حق

ممنون شما هم لینک شدید.


 

+ نوشته شده در  دوشنبه یکم مرداد 1386ساعت 18:19  توسط رضا  | 

+ نوشته شده در  جمعه بیست و نهم تیر 1386ساعت 17:59  توسط رضا  | 

سلام دوست عزیز
فکر نمی کنم با شما بشود بحث منطقی کرد

چند کتاب که پشنهاد می دم بخونید اون موقع چشم در خدمت شما هستم

سیاست چیست سیاست مدار کیست

اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی

تاریخ پیدایش ولایت فقیه

دلايل فروپاشی شاهنشاهی ساسانيان چگونگی مسلمان شدن ايرانيان

قوم یهود ذر کجا میزیستند

و دعا می کنم که در کنکور قبول بشوید و عضو فعال بسیج دانشجویی بشوید و از آزار دیگر دانشجویان لذت کامل رو ببرید

 

من فکر می کردم بالاخره یک فرد منطقی پیدا شد نه مثل اینکه اشتباه کردم.

من نمی دانم چرا در این کشور هر کس از دولت و حکومت طرفداری می کند همه فکر میکنند حتماً ریش دارند.کارت بسیج فعال همیشه در جیبشان است.که واقعاً از افرادی که ادعای منطقی بودن دارند این کارها بعید است.در ضمن باید بگویم که من تا همین سال قبل یعنی قبل از جنگ 33 روزه نظرم کاملاً با حالا فکر می کردوولی یک دفعه گفتم این دفعه منطقی باشم.وقتی همه از رئیس جمهور بد می گویند من فکر کنم بعد بد بگویم.حرفهای منطقی را باور کنم.وحالا اینگونه شدم.

در مورد کتاب اگر واقعاً قصد معرفی کتاب دارید نام دقیق انتشارات نویسنده سال چاپ چیزی بدهید تا بتوانم آنها را پیدا کنم.در ضمن من علاقه ی زیادی به مسایل تاریخی ندارم.

در ضمن من از قسمت آخر نظرتان کاملاً متأسفم.این یک سیاه انگاری بزرگ.مگر هر کس عضو بسیج دانشجویی باشد سادیسم دارد؟

واقعاً از شما که ادعای بحث منطقی دارید متأسفم.من نمیدانم اگر یک نفر عقده داشته باشد و اتفاقاً در بسیج هم باشد شما باید آنرا به همه تعمیم دهید؟

در ضمن من هم به شما توصیه می کنم اگر در جو دانشگاه هستید و چهار نفر دورتان را گرفته و همه دم از آزادی میزنید ابتدا به این فکر کنید که آیا جوانان ما جنبه آزادی را دارند یا خیر؟

راستی نظرتان را در مورد قسمتهای دیگر جوابیه نگفتید.


سلام. خوبید؟مرسی از اینکه به بلاگ من سر زدی.من اخبارهام رو بیشتر از voa می گیرم.خوشحال میشم که هم تبادل لینک کنیم و هم اینکه بتونیم اخبارهامون رو مبادله کنیم.خبرش رو بهم بدید.مرسی

من زیاد از اخبار voa خوشم نمی آید.تقریباً در تمام مسائل سیاسی رفتار می کنند.

البته من خبر در وبلاگم نمی گذارم.

سعی کنید از منابع دیگری خبر تهیه کنید.یا حداقل برای بی طرفی وبلاگتان خبرهای سیاسی مربوط به ایران را پس از تطبیق با دیگر منابع قرار دهید.

برای تبادل لینک هم آماده ام

+ نوشته شده در  پنجشنبه بیست و هشتم تیر 1386ساعت 11:15  توسط رضا  | 

اول سلام دوست عزیز نمی دونم تحصیلات شما چقدری هست و چه رشته تحصیلی رو خوندین ولی خدمت شما عرض کنم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی زیر نظر وزارت کشور می باشد و وزارت کشور نیر زیر نظر ریاست جمهوری ولی یه کمکی به اطلاعات خودتون بیفزاید بد نیست . و موضوع دیگر احمدی نژاد نیز یک سیاست مدار است ولی ساده لوه چون سیاست مردان بزرگ سوتی به این بزرگی نمی دن که بعدها براشون مشکل ساز بشه- در مورد اسراییل من قوم عرب رو متجاوز ترین قوم در جهان می دانم باز هم اگر کمی در مورد حمله عراب به ایران از نظر همون تاریخ نویسان عرب ( تاریخ طبری) ایرانیان با زور شمشیر مسلمان شدن چون هم اکنون که عربهای متجاوز به عراق - مصر - همان اسراییل( به گفته شما فلسطین) یا کشور های دیگر اصالتا عرب نبودند که با جنگ و خون ریزی خلیفه عرب آن زمان عمر به زور شمشیر مسلمان شدنداسراییل هم حق یهودیان است چون سرزمین پدریشان است
مثل ما ایرانیان که ایران را سرزمین پدرمان می دانیم . شاید شما عرب باشید ؟؟؟؟؟

اگر جوابیه دارید لطفا کمی مطالعه کنید . ممنون شما هموطن عرب یا ایرانی من

سلام من خوشحالم که بالاخره یکی پیدا شد تا با من بحث منطقی کند.

1-بله نیروی انتظامی زیر نظر وزارت کشور است.اما در تبعیت از رهبر.سعی کنید اول اطلاعات کاملی پیدا کنید سپس آنها را بیان کنید.این اصل مطلب از سایت نیروی انتظامی:"براساس قانون جديد، پليس ايران جزيى از ستاد نيروهاى مسلح و وابسته به وزارت كشور و در تبعيت از رهبرى معظم انقلاب قرار دارد."

این هم لینک آن

2-سیاستمداران بزرگ(اگر بشود اسمشان را بزرگ گذاشت)از اینگونه به اصطلاح شما سوتی ها زیاد می دهند.نمونه اش آقای تونی بلر که دقیقاً 10 سال قبل در سخنرانی هنگام تشکیل دولت اعلام کرد که:"ما خواهان آنیم که دولت بریتانیا وارد هیچ جنگی نشود و نیروهای انگلیسی در هیچ کشور خارجی حضور نداشته باشند."این هم سوتی که نه گاف بزرگ ایشان که فیلم آن سخنرانی از شبکه خبر نیز پخش شد.حالا شاید شما بگویید که حالا زمانه عوض شده آن زمان القاعده این قدر قدرتمند نبود من هم می گویم که دو سال قبل جوانان در مراسم چهارشنبه سوری به اجداد و خواهر و مادر مسئولین مملکت فحش نثار نمی کردند.کاری که همین پارسال انجام دادند.از آن گذشته وقتی دیدند که پلیسها به فحاشی های آنان اهمیت نمی دهند شروع به فحاشی به خود پلیسها کردند.دو چند سال قبل از این خبرها نبود که ضرورت پیدا کند جوانان را کنترل کرد.با وجود اینکه این کارها هیچ ربطی به رئیس جمهور ندارد.و قسمتی از این برنامه برای تقویت طراحان لباس داخلی انجام می شود که هیچ کس حاضر نیست طرح از آنها بخرد زیرا بجای خریدن طرح میرود لباس شب از آن ور آب پیدا میکند کمی تغییرش می دهد و به عنوان مانتو می فروشد(این را یکی از همان طراحان لباس گفت.)که به نظر من کار عالی برای حمایت از صنعت داخل است و هم جلوی لباس های واقعاً عجیب و غریب گرفته می شود.

3-در مورد حمله اعراب به ایران من 100% با نظر شما مخالفم.این را بدانید که تسلط اعراب بر ایران باعث مسلمان شدن ما نشد.دلیلم هم این است که وقتی مغولان تمام ایران را به تصرف در آوردند ایرانیان اسلام را کنار نگذاشتند در حالیکه بهترین موقعیت برای این کار بود.و جالب است بدانید که خود مغولان کم کم به اسلام علاقمند شدند و مسلمان شدند این صحبتهای من نیست صحبتهای کارشناسی است که در یک سخنرانی اینها را گفت.

4-در مورد فلسطین من با"سرزمین پدریشان" کاملاً مخالفم.اگر این طور باشد چون در زمان هخامنشیان و داریوش اول تمامی فلسطین+بیشتر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس+عراق+سوریه+مصر+اردن+ترکیه+بخشهایی از اروپا جرو قلمرو آنان و سرزمین ایران بود پس فلسطین سرزمین پدری ماست و ما باید آن را پس بگیریم.در ضمن یهودیان از قبل از تشکیل کنفرانس صهیونیسم جهانی بعد از آن و تا هنگام اعلام استقلال!!!!!!!!این رژیم با مسلمانان در صلح وصفا زندگی می کردند.در ضمن از ابتدا محل تشکیل دولت یهود توسط هرتزل و دوستان فلسطین نبود بلکه چند کشور از آفریقا و فکر کنم آرژانتین نیز از پیشنهادات بود و این خود نشان می دهد آنها به سرزمین پدری بودن یا نه کاری نداشتند.و تنها مایل به تشکیل دولت یهود بودند.که عوامل مساعد فلسطین از قبیل آب و هوا تشویق یهودیان با تبلیغ برای سکونت در سرزمین ظهور منجی(حضرت مسیح!)شهر مقدس بیت المقدس و... بر عوامل نا مساعد از قبیل جنگ با اعراب که شکست دادن آنها آسان نیست چربید و این مکان انتخاب شد.

5-در ضمن من عرب نیستم و از اعراب بی عرضه هم اصلاً خوشم نمی آید.

6-من در مورد ساده لوح بودن احمدی نژاد به شما مخالفم به نظر من ایشان با وجود سادگی زندگی مغز متفکری دارند.

7-من تازه کنکور دادم و هنوز دانشگاه نرفتم.

8-شاید شما کتابهای اجتماعی راهنمایی را فراموش کرده اید چون در آنها چیزهایی در مورد رهبر و نیروی انتظامی نوشته شده بود.

+ نوشته شده در  چهارشنبه بیست و هفتم تیر 1386ساعت 11:50  توسط رضا  | 

سلام
عزیزم یه چیزی بهت می گم اینو همیشه اویزه گوشت کن به دردت می خوره :
از کسی حمایت نکن که هم نتیجه کارش گند باشد و هم خیلی تبلیغاتش کنند همیشه سعی کن با توجه به اصول سیاسی مسائل را تحلیل کن.

امار ارقام های غلط را معیار خوذت قرار مده .
بر فرض مثال اگه دوران خاتمی هم تورم 11 باشد این دوران هم 11 باشد :
این را باید گفت که خاتمی بدهی های سر رسید دولت را داد و با مشکل بزرگ خشکسالی همراه بود و همه این ها را فقط با 160 میلیارد دلار در 8 سال انجام داد (درامد نفت)

ولی این اقای محترم از اول حکومتش با هیچ مشکل جدی رو به رو نبود و در این سال در امد دولت 120 میلیارد دلار بود که تا حالا این همه رشد تورم داریم که کارشناسان تا حدود 43 % هم اعلام می کنند.

تا حالا حدود 6 سال اقای خاتمی ایشون نفت فروخته و اعلام می کند این سرمایه را برای اینده نگه می داریم.

سلام در پاسخ به صحبتهای دوست عزیز باید چند نکته را عرض کنم.

1- معمولاً باید حرفی را که درست و منطقی باشد آویزه گوش کرد.نه این حرف که از کسی که همه کارهایش گند است حمایت نکن.چون اصولاً اینکه تمامی کارهای یک فرد را سیاه جلوه دهیم کار نادرستی است.حتی اگر بگردید در کارهای هیلتر هم کارهای خوب پیدا می کنید.در حرفهای هیتلر هم میتوان سخنان بسیار پرمعنا و جالبی پیدا کنید.و اینگونه سیاه انگاریها کاملاً غلط است.

2-در مورد نرخ تورم چون من این اطلاعات را چندین ماه قبل به دست آورده بودم وطی این چند ماه که درگیر کنکور بودم وبه تقریباً ایم مسائل را فراموش کرده بودم احتمال اشتباه من وجود دارد و من سعی دارم آمارهای رسمی در این زمینه را پیدا کنم.در ضمن تورم ۴۳٪ به نظر کاملاْ خیالی می آید کدام کارشناسان؟؟؟؟

3-در مورد مشکلات دولت فکر نکنم مشکلات کمتر شده باشد بلکه بیشتر هم شده است.حوادث طبیعی مانند طوفان اخیر گونو که خسارتهای آن از کل بودجه حوادث غیر مترقبه کشور بیشتر است از این جمله است.مشکل بزرگ دیگر تحریم است که روز به روز نیز یشتر می شود.ایجاد امنیت در کشور نیز از دیگر مشکلات دولت است. آیا در دولت آقای خاتمی با ماشین بمب گذاری شده به نیروهای مسلح حمله شده بود؟؟این از عوارض باز گذاشتن مرز برای امرار معاش مردم در دوران خشکسالی بود که باعث افزایش شرارت در شرق کشور شده است.که از اقدامات دولتهای قبلی بوده است.

4-البته شما منبعی برای بیان درآمدهای دولت نداده اید.ولی با فرض درست بودن آنها این گفته شما را بررسی می کنم.در مورد افزایش درآمدها نفتی که یکی از علل ان افزایش قیمت نفت است نما توان گفت پول بیشتری در اختیار دولت قرار می گیرد.زیرا به همان میزان یا بیشتر قیمت بنزین مواد پتروشیمی و حتی اهن الات افزایش می یابد.و با ترکیب شدن با تحریم مشکلات زیادی را برای دولت و مردم ایجاد می کند.در مورد تحریم هم بعداً إن شاء الله صحبت می کنم.

۵-من نمیدونم این اطلاعات را از کجا بدست آوردید؟مگر میشود دوساله نفت ۶سال را فروخت؟

اصلاْ مگر ما توانایی این همه استخراج را داریم؟شاید منظورتان درآمد باشد که در قسمت قبل توضیح دادم.

+ نوشته شده در  سه شنبه بیست و ششم تیر 1386ساعت 18:56  توسط رضا  |