|
|
|
|
|
سلام.
من بعد از مدتها دوری دوباره تصمیم گرفتم این وبلاگ رو بروز کن. برای اولین مطلب جدید هم میخوام نظرتون رو در مورد یک اتفاق که امروز برام افتاد بدونم: امروز که رفته بودم نانوایی یک مرد تقریبا مسن داشت نون هایی که گرفته بود رو جمع میکرد و هی میگفت:"به قبرش نور بباره". خیلی تعجب کردم. یه کم که دقت کردم دیدم نون هایی که بهش دادن یه کم سوخته.با خودم فکر کردم که اگه نونها خرابه چرا می به قبرش نور بباره. وقتی داشت میرفت نزدیکتر رفتم دیدم داره میکه به قبرت نور بباره شاهنشاه خیلی تعجب کردم و وقتی یه کم فکر کردم خیلی تاسف خوردم که چرا مردم ما ملاک خوبی و بدی حکومت ها رو میزان ضایهات نان یا سرمای هوا!!!قرار میدن. مگه به اینا میشه گفت دلیل؟ |
||
|
+
نوشته شده در جمعه دوم فروردین 1387ساعت 13:52 توسط رضا
|
|
||
|
|
|
|
|
سلام.من چند روز قبل در دانشگاه يكي از اين نشرياتي كه از كنارشان كه رد ميشوي بوي تحكيم وحدن به مشامت ميخورد را ديدم و آن را خريدم تا ببينم حرف حساب اينها چيست؟حالا مي خواهم يك نقد براي اين به اصطلاح نشريه بنويسم.تا ديگران كه احتمالا زياد تحت تاثير اين نشريه قرار گرفته اند را كمي متوجه قضاياي ديگر هم بكنم. از سرمقاله شروع مي كنم.در اين سرمقاله آقاي سردبير نوشته بود چون دانشجوها عضو هيچ حزب و گروه سياسي نيستند راحت و آزاد و به دور از محافظه كاري ميتوانند از حكومت انتقاد كنند.(البته اميدوارم منظور ايشان از انتقاد عكس آتش زدن و در دانشگاه شكستن نباشد.)ولي اگر شما كمي اين نشريه را مطالعه كنيد متوجه ميشويد كه كاملا دنباله روي سياستهاي دفتر تحكيم وحدت است.كه مسلما بيشتر به فكر منافع خود است.پس اصولا اين نشريه با سخنان سردبير در تناقض است. قسمت ديگر صفحه اول با عنوان"از دانشگاه كلمبيا تا دانشگاه تهران" كه در آن بصورتي تقريبا با اغراق از تدابير شديد امنيتي و كنترل كوچكترين تحركات!!! صحبت شده بود.نكته ي ديگر اين بخش اين بود كه بيشتر اين گروههاي دانشجويي ميل دارند خود را در مقابل بسيج وبسيجي قرار دهند.بنويسند از آنها كتك خورده اند و اين جور چيزها كه به نظر من با وجود تبليغات منفي زياد عليه بسيجي ها در ايران اين نوع كارها نوعي مظلوم نمايي است چون همانطور كه در آن گروه افراد افراطي پيدا ميشوند در اين گروههاي به اصطلاح منتقد هم افراطي پيدا ميشود.نكته ي ديگر استفاده از وجه بسيار بد بسيج در بين بخشي از جوانان ايران است.كه با قرار دادن خود در مقابل بسيج سعي در جذب اين جوانان دارند. در پايين صفحه صحبت چند تن از تجمع كنندگان آورده شده بود."اساتيد ما به جرم توهين به مقدساب بازداشت شده اند آقاي احمدي نژاد شما جرو مقدسات نيستيد."اين جمله بسيار جالب است.چون عملا در حال اعتراف به اين است كه آنها به احمدي نژاد توهين كرده اند .نه نقد مصلحانه.در نتيجه كمي تا قسمتي جرم داشته اند.و آنگونه كه ميگويند دنبال نقد خالص نيستند."دانشجو نبايد در زندان باشد."اين هم خيلي جالب است.مگر خون دانشجو از بقيه رنگين تر است؟؟؟؟ در صفحه بعد نوشته شده بود تنها بسيجي ها را با كارت داخل محل سخنراني بردند.(پس آن فردي كه بلند شد و اعتراض كرد و احمدي نژاد بعد با او صحبت كرد كه بود؟؟؟؟)در قسمت ديگري نوشته شده بود پس از پايان سخنراني احمدي نژاد به هيچ سوالي پاسخ نداد و بدون توجه به منتقدان آنجا را ترك كرد.(حالا خوب است كه تلويزيون آن قسمت كه احمدي نژاد با يك منتقد صحبت ميكرد را پخش كرد.اين هم قسمتي از تحريفات براي رسيدن به منافع حزبي.)در ضمن شكستن درب دانشگاه مطابق تقد مصلحانه است؟مگر اينجا تگزاس است؟در كلمبيا اين چنين رفتاري با رئيس جمهور كشور مخالف نكردند كه اينجا با رئيس جمهور كشور خود ميكنند.ما كي ميخواهيم فرهنگ اعتراض و نقد واقعا منصفانه(نه عكش آتش زدن و در شكستن) را پيدا كنيم؟؟؟؟ در فسمت ديگر چند سوال دفتر تحكيم آورده شده بود. 1-در سوال اول گفته شده بود دانشجويان به خاطر چاپ نشريات بازداشت شدندو در آخر گفته شده بود چرا احمدي نژاد گفت:با افرادي كه دانشگاه امير كبير آنگونه رفتار كردند هيچ برخوردي نشده است؟(اگر دليل بازداشت نشريه بوده است اين چه ربطي به سخنراني امير كبير دارد؟؟؟؟؟؟) 2- در سوال دوم اشاره به محروم كردن اقليتهاي قومي و مذهبي از تحصيل شده بود.احتمالا منظور بهائي ها بوده اند كه من اطلاع دقيقي از آن ندارم تنها اين را ميدانم كه يك فرقه است كه توسط فقهاي ما تاييد نشده است.در مورد اقليتهاي قومي من نميدانم چه كسي را به خاطر كرد لر بلوچ يا ترك بودن ار تحصيل محروم كرده اند.از اين سوال مسخره تر من تا به حال نديده ام. 3-در سوال 3به مسئله تبعيض نژادي در ورودي دانشگاها اشاره شده بود كه مسئله جالبيست.ولي به علت طولاني بودن ان شاء الله بعدا در يك پست به آن مي پردازم. 4-در اين سوال آمده بود كه با افزايش شديد!درآمدهاي دولت چرا سهم بودجه دانشگاهها كم شده است؟من نميدانم كه اين حرفها را از كجا در مي آورند؟اگر با يك اقتصاددان صحبت كنيد به شما ميگويد كه افزايش قيمت نفت لزوما به نفع كشور نيست.چون در عوض بايد بنزين گازوييل لباس و ... را هم گرانتر بخريم. 5-در اين سوال آمده بود چندين نشريه به علت نقد به دولت بسته شده اند.در اول پست صحبتهاي يكي ار همين آقايان را آوردم كه نشان از توهين ميداد نه نقد.(اين هم يك تناقض ديگر.) 6-در اين سوال آمده بود در دوران شما ميزان وفاداري اساتيد به شما به ملاكي تعيين كننده!!!! براي استخدام تبديل شده بود.(بدون شرح)و دانشگاههاي ما درميان 2000 دانشگاه برتر جهان قرار ندارند(مگر در دوران قبل قرار داشتند؟؟)در قسمت ديگر عنوان شده بود براي اولين بار در دوران ما يك فرد بدون تحصيلات دانشگاهي به رياست دانشگاه رسيده است.(به نظر شما پست آقاي خاتمي بالاتر نبوده است؟ايشان كه يك روحاني بودند.) اين تنها نقد دو صفحه بود و به علت طولاني شدن در صورت نياز بقيه را هم نقد كينم.فقط اين را بگويم كه اين افرايد كه اينقدر ادعاي نقد دولت دارند و به قول خودشان به فكر مردم هستند چرا با زنداني شدن 3 نفر تمام آنها را فراموش كردند؟و ديگر كسي نقد نميكند؟مگر مشكلات مردم زنداني بودن 3 نفر است؟آيا مردم مشكلات بزرگتري ندارند؟؟؟آيا اين به آن معنا نيست كه اينها به فكر سوء استفاده از مشكلات مردم هستند؟آيا با عكس آتش زدن مشكلات حل ميشود؟؟؟؟تا كي احزاب بايد به دنبال منافع خود باشند؟؟و عده اي دانشجوي بيشتر جوگير شده دور آنها جمع شوند.و به جاي تحقيق و توليد علم يا ريشه يابي مشكلات و رساندن آنها با حكومت يا ارائه راه حل تنها به تظاهرات بيهوده و شكستن در دانشگاه اكتفا ميكنند.آيا اين رفتار يك دانشجوي روشنفكر است؟ در آخر اين را هم بگويم كه اين احزاب حتي در شبهاي قدر كه انسان بايد به فكر درون خود باشد و حداقل 3 شب را به خود بپردازد هم دست از سخنرانيهاي خود بر نميدارند و حتي در اين سخنرانيها از شخصيتهاي اسلامي هم استفاده ميكنند. كاش به جاي اين همه حزب و دفتر چند داشجوي روشنفكر و آگاه مي داشتيم. به اميد آن روز ان شاء الله. |
||
|
+
نوشته شده در چهارشنبه دوم آبان 1386ساعت 16:53 توسط رضا
|
|
||
|
|
|
|
|
با سلام 1- بنده هنوز معتقدم "یک مخالف نظام" نمیتواند آزادانه در یکی از دانشگاههای ایران سخنرانی کند و "بوش" یک مثال است و این راهم میدانم که با توجه به بهره هوشی پایین "بوش" , خردورزان آمریکا اجازه چنین کاری به او نمیدهند ولی جای دور نرویم اجازه دهیم فرضا "سروش" یا "حجاریان" آزادانه در یک برنامه زنده تلوزیونی صحبت کنند با ذکر این نکته که نسبت به افراد یاد شده انتقادهایی هم وارد است اما مهم این است که با وجود قبول نداشتنشان , اجازه صحبت به آنها داده شود. امام صادق(ع) تنها امامی بودند که کمی از طرف حکومت وقت آزادی عمل داشتند و ایشان میدانیم که شاگردان بسیاری در علوم مختلف از جمله علم کلام تربیت کردند که کسی را یارای بحث با آنها نبود و من این اسلام و شیعه را قبول دارم که آزادانه مطرح شود و با منطق پاسخ گوید 2- نوع طرح سوالات این قسمت شما نشان از یکسو نگری دارد . ما در کشورمان نشان ملی آنها یعنی پرچمشان را آتش میزنیم , در مقابل این کار انگشت نگاری با اینکه مردود است اما جای تعجب ندارد. در مورد اتفاق هتل استقلال نظر شما را به مطبوعات و اخبار زمان ریاست جمهوری پیشین جلب میکنم واقعیت قابل انکار یا تحریف نیست 3- عزیز من, بحث در مورد احمدی نژاد یا خاتمی نیست مسئله نوع نگاه جامعه ما به طرز تفکر مخالف است که باید اصلاح شود و متاسفانه فرهنگ ملی ما در این زمینه دچار اشکال است که مخالف عقیده خود را دشمن میدانیم حال شاید او دوستی باشد که عیوب ما را میگوید همین. در مورد اینکه ما ایرانیان تحمل نظرات مخالف را نداریم با شما موافقم. در مورد آزادی بیان هم معتقدم که مردم ما هنوز جنبه و درک لازم برای این آزادی را پیدا نکرده اند. در مقابل آتش زدن پرچم آنها اگر به تاریخ نگاه کنید آنها هواپیمای مسافربری ما را منهدم کردند.و بسیار حوادث دیگر که هر دو طرف برای هم ایجاد کردند.من فکر نکنم این پرچم آتش زدن ربطی به این کار داشته باشد. در ضمن من مایلم ادامه این بحث را جای دیگری پیگیری کنیم.چون نمیشود این وبلاگ را تبدیل به مناظره بین من و شما بکنم. |
||
|
+
نوشته شده در یکشنبه پانزدهم مهر 1386ساعت 13:38 توسط رضا
|
|
||
|
|
|
|
|
با سلام 1- زمانی که من آن "پست" را نوشتم هنوز دانشگاه فردوسی دعوت نکرده بود 2- اگر بوش آمد و آزادانه توانست صحبت کند جواب شما مثبت است 3- چند وقت پیش با چند جهانگرد آمریکایی در هتل استقلال چه برخوردی شد فقط به جرم آمریکایی بودنشان؟ 4- تنها اجازه دهند یکنفر از دانشجویان دفتر تحکیم وحدت آزادانه از احمدی نژاد سوال کند و به طور زنده از تلوزیون پخش شود آنگاه من حرفهایم در مورد آزادی بیان را پس میگیرم ۱-پس چرا متن را اصلاح نکردید؟؟؟؟ ۲-حالا اینکه جرئت نکرد بیاید و جواب رد داد دیگر به ما چه مربوط است؟؟؟؟به ما چه که نمیتواند مانند احمدی نژاد در مشور مخالف سخنرانی کند؟؟؟؟ ۳-الف)آیا شما از برخورد نامناسب با ایرانیان در آمریکا یا مسافران هم خبری دارید؟؟؟ ب)آیا این کار را احمدی نژاد انجام داده؟؟؟؟ ج)مدرک متعبر شما و افرادی که این برخورد احتمالی را انجام دادند را مشخص نکردید. د)از کجا معلوم فرد آمریکایی کاری انجام نداده که باعث ایجاد برخورد شود؟؟؟؟ ه)شاید فرد برخورد کننده همینجوری به خاطر خصومتی که خودش با امریکا دارد برخورد انجام داده. و)من میتونم همینطور ادامه بدم ولی توی کافی نت نمیشه. ۴-آیا تا به حاال کسی آزادانه از آقای خاتمی در تلویزیون سوالی پرسیده است؟؟ آیا شکایات روحانیون و فیلمهای مورد ادعای آنان منبی بر دست دادن آقای خاتمی با زنان در آن طرف آب از تلویزیون پخش شد؟ آیا این افرادی که شما میگویید همان ها نیستند که در سخنرانی احمدی نژاد در دانشگاه امیر کبیر عکس او را آتش زدند؟؟؟ آیا تا به حال پیشنهادی مبنی بر این کار به احمدی نژاد داده شده؟؟در وقتی که وی مشغله کاری نداشته باشد؟؟ آیا.............(به همان علت در کافی نت بودن ادامه نمیدهم.) سلام رضا جون
سلام. من منظورم این بود که وفتی شما به جای ق مینویسید غ صرف نظر از محتوای مطلب خود این غلطها باعث کم شدن بار معنایی مطلب و اطمینان خواننده به آن میشود و فکر میکند این را یک بچه دبستانی نوشته یا از این ایرانیان مقیم خارج و احتمالا ساکن قسمتهای اشغالی فلسطین نوشته.(چون به گمانم مطلب در مورد فلسطین بود.اگر اشتباه میکنم ببخشید.) به هر حال من که یادم نیست مطلب شما چه بود ولی اگر این غلطهای املایی را کم کنید بسیار بهتر است.
ببین از این که اون کامنت محبت امیز رو گذاشتی ممنون بگوما توی این 2 سال 120 میلیارد دلار در امد داشتیم این محمود سقراط شما چی کار کرد راستی در مورد دانشگاه کلمبیا هم باید بگم حق با شماست معلوم بود از ریس جهورت چه استقبالی شده اون خاتمی بدبخت اگر کار نکرده باشه حداقل توی یه دانشگاه خارجکی لقب دیکتاتور احمق کوچلو بهش ندادن واقعا زشته احمدی نژاد دیکتاتور کوچلو نیست واقعا بزرگه چون اگر کوچیک نبود مخالفانش رو به بهونه امنیت اجتماعی حلق اویز نمی کرد چی کار نکرد؟؟؟ قسمت زیادی که مثل دوران قبل صرف خرید بنزین میشود.بقیه هم با این همه طرحهای عمرانی در تمام کشور که با سفرهای استانی ساخته شد و دیگر هزینه ها تمام میشود.کاس سری به بودجه مملکت میزدید و همینجوری با شنیدن این عدد بزرک فکر نکنید که این همه پول کجا شد؟ در مورد آن لقب اگر تو چاله میدون به احمدی نژاد میگفتند حق با شما بود ولی وقتی توی یک دانشگاه جلوی افراد تحصیلکرده این لقب گفته شد بیشتر خود رئیس دانشگاه و خود دانشگاه را زیر سوال برد.و جواب آرام و منطقی احمدی نژاد در مقابل ان همه توهین بهترین تبلیغ برای وی و ایرانیان بود. این دفعه هزارم طرح امنیت اجتماعی کار قوه قضاییه و پلیس که زیر نظر رهبری اداره میشود بوده است. من نمیدانم چرا همه برای اعدامیها دل میسوزانند؟؟؟؟؟؟؟؟ یعنی من برای همه باید بگویم که امیدوارم ناموست دست همین افراد اعدامی به علت هتک حرمت بیافتد تا بدانی اعدام برای چیست؟؟؟؟؟؟ یا خانواده ات به علت اعتیاد والدین از هم بپاشد تا بدانی چرا حامل ۶کیلو هروئین را اعدام میکنند؟؟؟؟؟ در مورد دیگر حرفهای کلیشه ایت هم فکر کنم خوانندگان این وبلاگ به اندازه کافی درک داشته باشند تا آنها را با واقعیت جامعه مقایسه کنند.
سلام.شما را لينك كردم.در صورت تمايل،شما هم مرا لينك كنيد شما هم لینک شدید. |
||
|
+
نوشته شده در یکشنبه پانزدهم مهر 1386ساعت 10:57 توسط رضا
|
|
||
|
|
|
|
|
سلام.
این پست فعلا بر ای دست گرمیست. من چند روز قبل داشتم توی وبلاگهای به اصطلاح مخالف میگشتم یک جا دیدم توی یک پست طرف نوشته:چرا در مملکت ما اینقدر سانسور وجود داره؟چرا ما مثل امریکا بوش رو به ایران دعوت نکنیم و اون بیاد توی کی از دانشگاههای ما سنخنرانی کنه؟؟چرا حکومت این کارها رو میکنه؟؟؟ یک همچین چیزهایی من این پست رو زدم که فقط بگم ببینید تا چه اندازه کورکورانه صحبت کردن در وبلاگهای مخالف حکومت وجود داره.حیف که من آدرس وبلاگو یادم نیست تا صحبتهای رئیس دانشگاهم(دکتر آشوری)را تحویلش دهم.این یک نمونه از حرفهای کلیشه ای این وبلاگ ها بود.من که به شخصه تا به حال توی این وبلاگها حرف درست و حسابی ندیده ام اگر شما دیده اید آدرس بدهید. |
||
|
+
نوشته شده در جمعه سیزدهم مهر 1386ساعت 10:52 توسط رضا
|
|
||
|
|
|
|
|
سلام.
من چند مدت به خاطر کارهای دانشگاه آپدیت نمی کردم. ولی حالا از داخل سایت دانشگاه میتونم سری به وبلاگ بزنم. لطفا مسائل مهمی که ترجیح میدین در مورد اونها صحبت کنم را بنویسید.تا دوباره وبلاگ رو راه بندازم. به امید خدا. |
||
|
+
نوشته شده در دوشنبه نهم مهر 1386ساعت 14:1 توسط رضا
|
|
||
|
|
|
|
|
من مسافرتم و نمی توانم آپ کنم.
البته در حال فکر کردن روی مطالب جالبی هستم.راستی اگر کتاب خوانید کتاب غربزدگی جلال آل احمد را بخوانید.جالب است. |
||
|
+
نوشته شده در جمعه نهم شهریور 1386ساعت 11:49 توسط رضا
|
|
||
|
|
|
|
|
آقا رضا سلام : وبلاگت جالبه اما چرا دیر به دیر آپ میکنی ؟ ضمنا اگه اون عکس مال خودت هست ! که خیلی برام آشنایی میشه بگی چکاره ای و کدوم محل زندگی میکنی ؟ بهرحال که از آشنایی با شما همشهری و دوست عزیز خوشحالم . فعلا خدانگهدار
سلام. من مسافرتم برای همین نمی تونم زود به زود آپدیت کنم. من رضا حقیقی ۱۸ ساله زابل خ.طالقانی |
||
|
+
نوشته شده در یکشنبه بیست و یکم مرداد 1386ساعت 17:14 توسط رضا
|
|
||
|
|
|
|
|
درسته که آقای احمدی «زاد اول دست به سفر های استانی زدند ولی آقای خاتمی هم در دوران 8 سال ریاست جمهوری همه جای ایران را رفتند بدون این همه سر و صدا و تبلیغات و بزرگ نمایی و حال هم که به سفر می روند خودشان نمی روند بلکه از ایشان دعوت می شود همان طور که در کاشان از ایشان دعوت شد مجمع روحانیان مبارز و ائتلاف اصلاح طلبان ایشان را دعوت کردند و در ضمن ایشان در سفرهای خود هیچ وعده و وعیدی ندادند که بخواهند انجام ندهند و کسانی هم که به استقبال ایشان می آیند تماما کسانی هستند که به میل خود و با پای خود آمده اند من خودم یک بسیجی هستم و وقتی که آقای احمدی نژاد به اصفهان آمد از طرف پایگاه بسیج به من زنگ زدند و گفتند که اگر من هم بروم به من ***30 ساعت*** کارکرد می دهند که اگر در این خط ها باشید می دانید 30 ساعت کم نیست پس نتیجه می گیریم که هر که آمده برای این بوده که او را دوست داشته و دارد و خواهد داشت برای مثال خود من که از اصفهان مسیر 3 ساعتی را تا کاشان رفتم تا این عزیز را ببینم سلام. البته درست که آقای خاتمی هم به بیشتر مناطق ایران رفته اند ولی چون در یک استان به اندازه کل بودجه عمرانی ۱۰ سال قبل به آن استان بودجه عمرانی اختصاص نداده بودند کسی از سفرهایشان مطلع نشد. در مورد بزرگ نمایی به نظر من کمی هم کوچک نمایی شده است.و کسی کل کارهای کارشناسی و زحمات دولت را به مردم منعکس نکرده است.البته چون کار خیلی بزرگ بوده است باز هم مردم با وجود عدم پرداخت زیاد متوجه کار بزرگ دولت شده اند. در مورد وعده وعید منظورتان را متوجه نمی شوم همین حالا ۱۰۰٪ مصوبات دولت در استان من یعنی سیتان و بلوچستان اجرایی شده و بیشتر آنها تمام شده است. این موضوعی که مطرح کرده اید ربطی به این دولت و آن دولت ندارد بلکه خود دستگاهها برای خود شیرینی دست به این کارها می زدند و هر مقام مهمی که وارد شهرشان می شود این کارها را می کنند و ربطی به این دولت ندارد. چون شما ایشان را دوست داشتید نتیجه گرفتید که همه با انتخاب خودشان آمده اند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ممنون ولی اگه قشنگن پس چرا ازشون استفاده نمیکنی؟؟ چون نمی شود که هر روز قالب عوض کنم.من سعی دارم هر ماه یک قالب عوض کنم.
در رابطه با نظر شما در مورد مطلب (من به احمدی نژاد رای ندادم ) وبلاگم : من قبول دارم که مطلبتان یک نوع حمایت بود و اطلاع رسانی.شاید طرز نوشتن نظرم باعث ایجاد شبهه ای برای شما شده است. به هر حال از سبک نوشتنتان خوشم آمد.خیلی نو و جذاب بود.
بهتون تبریک میگم. انشاالله در تمام مراحل زندگیت موفق باشی. یه 1سالی برای گفتن این حرفا زوده. زمانی می تونی یک وبلاگ سیاسی داشته باشی که دیدت در همه جهات گسترش پیدا کرده باشه. که این فقط با وارد شدن در اجتماع امکان پذیره. فکر کنم من یک سالی یک شما می گویید برای این حرفها زوده را پشت سر گذاشتم.. به عبارتی یک سال جلو هستم. و فکر کنم رفتن به دانشگاه نتواند روی عقاید من تاثیری بگذارد.چون من با فکر خودم ۱۸۰ درجه تغییر مسیر دادم.
|
||
|
+
نوشته شده در پنجشنبه یازدهم مرداد 1386ساعت 9:55 توسط رضا
|
|
||
|
|
|
|
|
سلام.
این پست ربطی به وبلاگ ندارد فقط این پست را زدم که بگویم که رتبه ام در کنکور ۶۴ البته در منطقه ۳ شده است و احتمالا به دلیل نیاز به تحقیق برای انتخاب رشته شاید کمتر بتوانم به وبلاگ سری بزنم و پست جدید بدهم و یا جوابیه صادر کنم.
|
||
|
+
نوشته شده در سه شنبه نهم مرداد 1386ساعت 8:10 توسط رضا
|
|
||